17 Şubat 2013 Pazar

TOEFL Writing (Yazma) Bölümü Taktikleri

Öncelikle belirtmek istiyorum ki TOEFL ile ilgili vereceğim pratik bilgileri Joseph Miranda'nın sitesindeki önerilerden ve youtube'ta paylaştığı videolardan özet çıkararak edindim. Eğer TOEFL'a girmeden önce çalışabileceğiniz süre uzunsa ve bir kaynak arayışındaysanız Joseph Miranda'nın eğitim setlerini öneriyorum. Eğer az zamanınız varsa paylaşacağım bilgilerin işinize yarayacağını düşünüyorum.

Yazma bölümü iki kısımdan oluşuyor. İlk kısımda önce bir yazı okunup daha sonra bir parça dinleniyor ve bunların karşılaştırılması şeklinde bir yazı yazılması bekleniyor 20 dakikada. İkinci kısımda ise verilen konular arasından biri seçiliyor ve onun hakkında kompozisyon yazılıyor 30 dakikada.


İlk yazı
Okuma kısmında bir fikir ortaya atılıyor ve bu fikrin neden iyi veya kötü olduğunu destekleyen üç sebep veriliyor. Fikre o1, sebeplere de sırasıyla r1, r2 ve r3 diyelim.
Dinleme kısmında da okuma kısmında öne atılan fikrin karşıtı olacak şekilde sebepler veriliyor. Yine aynı şekilde fikre o2, sebeplere de sırasıyla l1, l2 ve l3 diyelim.

Bu bilgileri kullanarak, ilk yazınızda aşağıdaki şablonu kullanmanızı tavsiye ediyorum.

The article states that o1 and provides three reasons of support. However, the professor refutes each of the author's reasons by explaining that o2.
First, the reading claims that r1. The professor refutes this point by saying that l1. He/She states that ...
Second, the article posits that r2. However, the professor says that l2. According to the professor, ...
Third, the reading says that r3. The professor opposes this point by explaining that l3.
We also learn that ...

İkinci yazı
İkinci yazıda önemli olan kelime sayısını en az 400 yapmak. Bunun için de ilk 3 dakikayı 'outline' hazırlayarak geçirirseniz iyi olur. Eğer direk yazmaya başlarsanız bütün yazı boyunca yapacağınız düzenlemeler 3 dakikadan  çok daha fazla zaman kaybetmenize sebep olacaktır.

Örneğin; büyük şehirde yaşamanın mı yoksa küçük şehirde yaşamanın mı daha iyi olduğu konusunda bir şey yazılacaksa outline şuna benzer olmalı.

big city:

  • academic
    • qualified professors
    • prestigous schools
    • better facilities
  • social
    • more people
    • greater diversity
    • range of cultures
  • professional
    • more opportunities
    • higher salaries
    • well-known campanies
İlk 3 dakikada bu şekilde bir outline çıkardıktan sonra zamanlamayı şu şekilde yapmaya çalışın.

4 dk - giriş
9 dk - gelişme 1
9 dk - gelişme 2
3 dk - sonuç
2 dk - kontrol

Örnek yazma çalışmaları yapıp zamanlamaya alışmanızı tavsiye ederim.

Benim TOEFL'a girmeme iki hafta vardı ve bu taktikleri kullanarak çalışıp sınavda da aynen uyguladım ve yazma kısmında 30 üzerinden 21 aldım. Göreceli düşük olmasının sebebini ikinci yazımın 315 kelime olmasına bağlıyorum. Yukarda da belirttiğim gibi 400'ü geçmeli kesinlikle.

Yüksek not almanız dileklerimle. :)

2 yorum:

  1. paylaşım için sağolun ancak 400 değilde 300 olması lazım diye biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Soru kitapçığında "etkili bir yazı olması için 300 kelime olmalı" şeklinde bir ifade geçiyor ancak yüksek puanlar (27+) için 400 kelimeyi geçmek gerekiyor. Joseph Miranda'nın bu konudaki vidyosunu izleyebilirsiniz: http://www.youtube.com/watch?v=Ul2OTUqMGqk

      Sil