Öncelikle belirtmek istiyorum ki TOEFL ile ilgili vereceğim pratik bilgileri Joseph Miranda'nın sitesindeki önerilerden ve youtube'ta paylaştığı videolardan özet çıkararak edindim. Eğer TOEFL'a girmeden önce çalışabileceğiniz süre uzunsa ve bir kaynak arayışındaysanız Joseph Miranda'nın eğitim setlerini öneriyorum. Eğer az zamanınız varsa paylaşacağım bilgilerin işinize yarayacağını düşünüyorum.
Konuşma bölümü altı kısımdan oluşuyor. Bütün kısımlarda soru sorulduktan sonra konuşma hazırlığı yapmak için belli bir süre ve daha sonra konuşmak için de sorusuna göre farklı farklı süreler veriliyor.
İlk önce şunu belirtmeliyim ki verilen süreler bitinceye kadar konuşmak çok önemli. Süre bitmeden konuşmayı bitirip susmak da hatalı, süre biterken söylenen şeyin yarım kalması da hatalı.
Kişisel Tercih / Seçenek
İlk iki soruda yapmanız gereken soruyu okuduktan sonra hazırlanma sürecinde (15 sn) hemen bir yanıt vermek ve iki tane de cevabınızı destekleyecek bir sebep bulmak. Cevabınızı ve sebeplerinizi aşağıdaki şablonu kullanarak anlatabilirsiniz (45 sn). İki tane sebep bulmak en iyisi ama olur da hazırlanma süresi bittiğinde elinizde bir tane sebep olursa bu durumda aşağıdaki şablonda "Second" yazan yere "On the other hand" koyup ilk sebebin karşıtı şeyin neden kötü olduğunu yazarak yine ilk sebebinizi desteklemiş olursunuz ve eksiksiz bir konuşma olur.
In my view ... for a few reasons.
First, ... . For example, ... (when, where, who)
Second, ... . For instance, ... .
That's why ... .
Kampüste Yapılan Değişiklik
Üçüncü soruda hem okuma hem de dinleme mevcut. Okuma parçasında kampüste yapılan bir değişiklikten bahsediliyor (45 sn) ve dinleme kısmında da iki öğrenci bu değişikliği yorumluyor (80 - 120 sn). Okuma kısmında yapmanız gereken tek şey kampüste yapılan değişikliğin ne olduğunu not almak. Dinleme kısmında, iki öğrenci bu değişikliğin mantıklı olmadığını söyleyip iki tane sebep verecektir. Bu kısımda da yapmanız gereken bu sebepleri not almak. Hazırlanma sürecinde (30 sn) notlarınızı toparlayıp, konuşma sürecinde de (60 sn) aşağıdaki şablonu kullanarak anlatabilirsiniz.
The reading states that ... .
The man/woman's opinion is that ... .
He/She provides two reasons to support his/her idea.
First, ... .
Second, ... .
That's why ... .
Akademik Konu (Özel)
Dördüncü soruda yine hem okuma hem de dinleme mevcut. Okuma parçasında akademik bir konu hakkında bilgi veriliyor (45 sn) ve dinleme kısmında da bu konuyla ilgili açıklama yapılıp birkaç tane örnek uygulama ya da yöntem (konusuna göre) anlatılıyor (80 - 120 sn). Okuma kısmında başlığı not alıp, en az bir cümle ile parçanın özetini çıkarmak gerekiyor. Dinleme kısmında da verilen örnekleri (anahtar kelimeleri) not almak gerekiyor. Hazırlanma süresinde (30 sn) notlarınızı toparlayıp, konuşma süresinde de (60 sn) aşağıdaki şablonu kullanarak anlatabilirsiniz.
The article is about ... which the passage defines as ... .
The professor provides an example of ... to illustrate this.
He/She states that ...
And so, this example clearly illustrates ... .
Kampüs Hakkında (Problem / Çözüm)
Beşinci soruda sadece dinleme mevcut. Dinleme kısmında iki öğrenci karşılıklı konuşuyor (60 - 90 sn). Birinin bir problemi oluyor ve bu probleme çözüm önerileri getiriyorlar. Bu kısımda alınması gereken notlar belli aslında; problemin ne olduğu ve çözüm önerilerinin neler olduğu. Hazırlanma süresinde (20 sn) notlarınızı toparlayıp, konuşma süresinde de (60 sn) aşağıdaki şablonu kullanarak anlatabilirsiniz.
The man/woman's problem is that ... .
The students discuss two solutions.
First, ... .
Second, ... .
If I were the man/woman, I would choose the second solution.
The first one isn't good because ... .
The second one is better because ... .
That's why ... .
Akademik Konu (Genel)
Altıncı soruda sadece dinleme mevcut. Dinleme kısmında akademik bir konu hakkında bilgi ve örnekler veriliyor (90 - 120 sn). Bu soru dördüncü sorunun okuma kısmının çıkartılmış hali gibi olduğundan aynı tarz notlar ve aynı tarz şablon kullanılabilir. Bu soruda da hazırlanma süresi 20 sn ve cevaplama süresi de 60 sn'dir.
E1on1, birçok konuşma sorusu örnekleri bulabileceğiniz bir site. Bol bol çalışma yapıp not almaya ve zamanlamaya alışmanızı tavsiye ederim.
Benim TOEFL'a girmeme iki hafta vardı ve bu taktikleri kullanarak çalışıp sınavda da aynen uyguladım ve konuşma kısmında 30 üzerinden 20 aldım. Göreceli düşük olmasının sebebini konuşma sürelerimi tam olarak ayarlayamamama bağlıyorum.
Yüksek not almanız dileklerimle :)
İlk önce şunu belirtmeliyim ki verilen süreler bitinceye kadar konuşmak çok önemli. Süre bitmeden konuşmayı bitirip susmak da hatalı, süre biterken söylenen şeyin yarım kalması da hatalı.
Kişisel Tercih / Seçenek
İlk iki soruda yapmanız gereken soruyu okuduktan sonra hazırlanma sürecinde (15 sn) hemen bir yanıt vermek ve iki tane de cevabınızı destekleyecek bir sebep bulmak. Cevabınızı ve sebeplerinizi aşağıdaki şablonu kullanarak anlatabilirsiniz (45 sn). İki tane sebep bulmak en iyisi ama olur da hazırlanma süresi bittiğinde elinizde bir tane sebep olursa bu durumda aşağıdaki şablonda "Second" yazan yere "On the other hand" koyup ilk sebebin karşıtı şeyin neden kötü olduğunu yazarak yine ilk sebebinizi desteklemiş olursunuz ve eksiksiz bir konuşma olur.
In my view ... for a few reasons.
First, ... . For example, ... (when, where, who)
Second, ... . For instance, ... .
That's why ... .
Kampüste Yapılan Değişiklik
Üçüncü soruda hem okuma hem de dinleme mevcut. Okuma parçasında kampüste yapılan bir değişiklikten bahsediliyor (45 sn) ve dinleme kısmında da iki öğrenci bu değişikliği yorumluyor (80 - 120 sn). Okuma kısmında yapmanız gereken tek şey kampüste yapılan değişikliğin ne olduğunu not almak. Dinleme kısmında, iki öğrenci bu değişikliğin mantıklı olmadığını söyleyip iki tane sebep verecektir. Bu kısımda da yapmanız gereken bu sebepleri not almak. Hazırlanma sürecinde (30 sn) notlarınızı toparlayıp, konuşma sürecinde de (60 sn) aşağıdaki şablonu kullanarak anlatabilirsiniz.
The reading states that ... .
The man/woman's opinion is that ... .
He/She provides two reasons to support his/her idea.
First, ... .
Second, ... .
That's why ... .
Akademik Konu (Özel)
Dördüncü soruda yine hem okuma hem de dinleme mevcut. Okuma parçasında akademik bir konu hakkında bilgi veriliyor (45 sn) ve dinleme kısmında da bu konuyla ilgili açıklama yapılıp birkaç tane örnek uygulama ya da yöntem (konusuna göre) anlatılıyor (80 - 120 sn). Okuma kısmında başlığı not alıp, en az bir cümle ile parçanın özetini çıkarmak gerekiyor. Dinleme kısmında da verilen örnekleri (anahtar kelimeleri) not almak gerekiyor. Hazırlanma süresinde (30 sn) notlarınızı toparlayıp, konuşma süresinde de (60 sn) aşağıdaki şablonu kullanarak anlatabilirsiniz.
The article is about ... which the passage defines as ... .
The professor provides an example of ... to illustrate this.
He/She states that ...
And so, this example clearly illustrates ... .
Kampüs Hakkında (Problem / Çözüm)
Beşinci soruda sadece dinleme mevcut. Dinleme kısmında iki öğrenci karşılıklı konuşuyor (60 - 90 sn). Birinin bir problemi oluyor ve bu probleme çözüm önerileri getiriyorlar. Bu kısımda alınması gereken notlar belli aslında; problemin ne olduğu ve çözüm önerilerinin neler olduğu. Hazırlanma süresinde (20 sn) notlarınızı toparlayıp, konuşma süresinde de (60 sn) aşağıdaki şablonu kullanarak anlatabilirsiniz.
The man/woman's problem is that ... .
The students discuss two solutions.
First, ... .
Second, ... .
If I were the man/woman, I would choose the second solution.
The first one isn't good because ... .
The second one is better because ... .
That's why ... .
Akademik Konu (Genel)
Altıncı soruda sadece dinleme mevcut. Dinleme kısmında akademik bir konu hakkında bilgi ve örnekler veriliyor (90 - 120 sn). Bu soru dördüncü sorunun okuma kısmının çıkartılmış hali gibi olduğundan aynı tarz notlar ve aynı tarz şablon kullanılabilir. Bu soruda da hazırlanma süresi 20 sn ve cevaplama süresi de 60 sn'dir.
E1on1, birçok konuşma sorusu örnekleri bulabileceğiniz bir site. Bol bol çalışma yapıp not almaya ve zamanlamaya alışmanızı tavsiye ederim.
Benim TOEFL'a girmeme iki hafta vardı ve bu taktikleri kullanarak çalışıp sınavda da aynen uyguladım ve konuşma kısmında 30 üzerinden 20 aldım. Göreceli düşük olmasının sebebini konuşma sürelerimi tam olarak ayarlayamamama bağlıyorum.
Yüksek not almanız dileklerimle :)
harika
YanıtlaSil